Tehnologija polaganja betonskih profila s kliznom oplatom

WIRTGEN SP 150 U ALŽIRU: TEHNOLOGIJA POLAGANJA BETONSKIH PROFILA S KLIZNOM OPLATOM NA PUTU USPJEHA U SJEVERNOJ AFRICI

Alžir, koji je najveća zemlja Sjeverne Afrike, trenutno investira ogromne svote novca u svoju infrastrukturu. Nova, 1.216 km duga autocesta, koja gotovo cijelom svojom dužinom ima tri trake, sagrađena je u toj zemlji za svega tri i pol godine. To je alžirska dionica tzv. „Transmagrebske autoceste“ koja će spajati Maroko, Alžir, Tunis i Libiju. U postupku izgradnje alžirske su vlasti primijenile najviše sigurnosne standarde u skladu s europskim nivoima sigurnosti: svi potezi autoceste opremljeni su betonskim sigurnosnim barijerama. Izvođači su se oslanjali na njemačku kvalitetu kod donošenja odluke da koriste Wirtgen betonske finišere s kliznom oplatom tipa SP 150 i SP 250, kako bi dovršili taj posao.

Alžir trenutno doživljava nevjerojatan ekonomski bum kao rezultat visokih cijena nafte i plina. Jedan dio tih novaca se koristi za ambiciozan razvojni program koji je usmjeren na moderniziranje infrastrukture u toj zemlji. Kod izgradnje Transmagrebske autoceste alžirske su vlasti polagale najviše važnosti na to da ta autocesta bude u skladu s europskim standardima. Najstroži kriteriji su također bili primijenjeni u smislu sigurnosti, i to s dobrim razlogom, jer uspješna privreda također znači i kontinuirano rastući opseg cestovnog prometa.

Prilazna cesta selu El Attaf je nedavno poboljšana u asfaltiranu cestu sa po dvije trake. Ekipa za betoniranje podizvođača Cosider sada polaže betonsku sigurnosnu barijeru u sredini ceste, koristeći za to stroj SP 150 iz  Wirtgena. Doprema betona putem pužnog prijenosnika daje ekipi za betoniranje maksimalnu fleksibilnost i omogućava jednostavan dotok materijala.

1.000 km i više betonskih sigurnosnih barijera
Betonske sigurnosne barijere koje treba izgraditi uzduž rubova i po sredini raspisane su javnim natječajima za sve dionice nove autoceste - za ukupno više od 1.000 km – i proizvedene su koristeći tehnologiju polaganja betonskih profila s kliznom oplatom. Ta je tehnologija svega nekoliko godina unazad bila potpuno nepoznata u Alžiru. Arezki Hamia, vlasnik tvrtke TPS-a i zastupnik Wirtgen proizvoda, upoznao je Alžir s tim učinkovitim postupkom putem brojnih demonstracija i stručnih razgovora. „Na samom početku klijenti nisu mogli vjerovati da betonski zidovi  mogu ostati uspravni i postići takav visoki stupanj stabilnosti“, kaže taj direktor, prisjećajući se samih početaka. Danas su klijenti sasvim sigurni – ta tehnologija funkcionira savršeno.

Izrada sigurnosnih barijera tipa New Jersey na izlazu s autoceste kraj Ain Defla, grada u razvoju zapadno od Alžira. Vlasti na taj način osiguravaju visoke standarde sigurnosti od samog starta također i na periferiji autocesta.


SP 150 garantira jednostavno rukovanje
Stroj SP 150, koji je najmanji u paleti Wirtgen betonskih finišera s kliznom oplatom, je naročito popularan. Taj stroj na tri gusjenice je idealni kandidat za izgradnju sigurnosnih barijera i malih betonskih profila. Ali Belamine iz TPS-a navodi jedan od glavnih razloga: „Rukovanje betonskim finišerom je izrazito jednostavno i može se savladati u vrlo kratkom vremenu. Svega jedan dan nakon puštanja u pogon i obuke od strane našeg tima, klijenti su u stanju upravljati ovim betonskim finišerom s kliznom oplatom sasvim samostalno.“

Postoji još je jedan razlog za uspjeh stroja SP 150 – i to ne samo u Alžiru, već i u svjetskim razmjerima – a to je da je njegov transport iznimno jednostavan. Stroj je dizajniran tako da kalup nije potrebno demontirati za transport. To predstavlja dvostruku uštedu vremena: tokom postavljanja i tokom demontiranja.

Vrhunska kvaliteta sve do završne dorade
Kod polaganja betonskih profila koji završavaju kod postojećih objekata ili pregrada, potrebno je na kraju rada kalup podići „preko“ završenog profila. Stroj SP 150 nudi inteligentno rješenje tog problema jer je okvir stroja hidraulično podesiv u visinu s maksimalnim dosegom od 900 mm. To omogućava da betonske sigurnosne barijere budu proizvedene automatiziranim postupkom i uz konzistentno visoku kvalitetu u cijeloj svojoj dužini.

Metoda brzog tempa izgradnje kanala: betonski finišeri SP 150 iz Wirtgena omogućavaju znatno više stope dnevne proizvodnje od manualne izgradnje – a koje su ujedno i znatno više kvalitete.

Fleksibilnost je njegova standardna kvaliteta
Stroj SP 150 ima još dodatnih aduta u toku postupka betoniranja: okretljive noge i horizontalno teleskopska stražnja gusjenica omogućavaju tom betonskom finišeru da bude potpuno prilagođen situaciji betoniranja na licu mjesta. Brzo prebacivanje kalupa s jedne strane stroja na drugu je još jedna izvanredna karakteristika i može se vršiti čak i na samom gradilištu. To može znatno skratiti vrijeme potrebno za postavljanje kod izrade betonskih sigurnosnih barijera.

Nulti bočni odmak (zero-clearance) daje dodatne mogućnosti

Kod izrade sigurnosnih barijera ili ostalih betonskih profila, potrebno je ponekad postaviti beton sasvim blizu postojećih struktura bez da bude na nekoj minimalnoj udaljenosti od zida. Stroj SP 150 u potpunosti zadovoljava taj kriterij. On omogućava da kalup bude ovješen na toj strani nultog bočnog odmaka na takav način da je profile moguće polagati tik uz zidove ili ostale bočne prepreke.

Više od četrdeset strojeva SP 150 je u pogonu u Alžiru

Mnoge prednosti aplikacije ovog stroja pridonijele su široko rasprostranjenom uspjehu SP 150 u Alžiru. Da bi se savladao taj doista ogroman posao, čak je četrdeset strojeva SP 150 bilo isporučeno na oko 20 alžirskih kompanija od 2007. godine. Među njima je mnogo malih privatnih kompanija koje su prepoznale potencijal koji je sadržan u toj tehnologiji i vide mnogostruke primjene i izvan konstrukcije sigurnosnih pregrada.

No, kompanije izvođači prvenstveno su gradile sigurnosne pregrade uzduž rubova i centra otprilike 1.100 km dugog poteza nove autoceste. Sveukupno je proizvedeno nekih 4.000.000 dužnih metara 80 cm visokih sigurnosnih pregrada tipa New Jersey. Sada, kada su radovi na Transmagrebskoj autocesti gotovo dovršeni, petlje na autocesti kao i prometom opterećene ceste u unutrašnjosti će također postepeno biti opremljene betonskim sigurnosnim pregradama. Uz to, ekipe za betoniranje će zamijeniti neke od postojećih čeličnih barijera protiv sudara. Veliko bogatstvo prikupljenih iskustava omogućava ekipama za betoniranje da postižu značajne uspjehe: ekipa za betoniranje izvođača ETRHB je npr. proizvela upečatljivih 1.000 m sigurnosnih pregrada uz pomoć Wirtgen betonskog finišera s kliznom oplatom u jednom jedinom danu.

 

Betoniranje kanala na cesti -žili kucavici- kraj Douera, južno od Alžira, od strane državnog poduzeća ETRHB. Nekoliko standardnih kalupa za različite situacije betoniranja je tom prilikom razvijeno kao dio tog infrastrukturalnog projekta. Te kalupe je Wirtgen izradio tako da precizno odgovaraju zahtjevima specificiranim od strane kupaca. Kanal koji se ovdje izrađuje je 1,50 m širok i 50 cm visok.

Izgradnja kanala oslanja se na betonsko finiširanje s kliznom opatom uz pomoć SP 150
Uz izradu sigurnosnih barijera, betonsko finiširanje kliznom oplatom je inspiriralo i još jedan sektor alžirskog graditeljstva: izgradnju kanala. Dok je izgradnja kanalizacije značila ručno lijevanje i polaganje betona još svega par godina unazad, izvođači koji posjeduju Wirtgen betonski finišer s kliznom oplatom sada mogu izrađivati kanale veće kvalitete za manje vremena i s manje osoblja. „Pod uvjetom da su uvjeti bili pravi, ja sam uspijevao izgraditi 170 m kanala na dan u prošlosti i za taj mi je posao trebalo 25 radnika. Sa strojem SP 150 trebam manje od polovice tog broja radnika da bi dovršili 300 m do 500 m po uobičajenom danu. Rad je manje naporan, a kanali su puno preciznije izrađeni i izgledaju mnogo bolje,“ kaže M.Gabouz, vlasnik jednog SP 150, sa vidnim zadovoljstvom. On je u međuvremenu čak kupio i betonaru, kako bi mogao sam proizvoditi svoj vlastiti beton u potrebnim količinama i u željenoj kvaliteti.

Dobar servis osigurava kontinuirani pogon

Betonski finišeri s kliznom oplatom funkcioniraju glatko čak i nakon nekoliko godina, proizvodeći betonske sigurnosne pregrade i kanale non-stop svakodnevno (a ponekad čak i tokom noći). Opskrbu rezervnim dijelovima vrši Wirtgen-ov diler TPS, koji može opetovano postizati vrhunske ocjene svojom know-how sposobnošću te kratkim vremenom potrebnim za izvršenje. Arezki Hamia objašnjava i zašto: „Klijenti cijene naš servis. Naši serviseri su pohađali mnoga školovanja u glavnoj tvornici u Njemačkoj i poznaju te strojeve kao svoj džep. Uz to, mi skladištimo dovoljne količine rezervnih dijelova, što nam omogućava da opskrbimo naše kupce u najkraćem roku. Mi smo jednostavno posvećeni vrijednosti koju preporuča Wirtgen Group: Biti blizu našim kupcima.“


(c) 2019 Ro-tehnologija Hrvatska