Autoroute Transmaghrebine

SUPER snaga za „Transmagrebsku autocestu“

70 Wirtgen Group strojeva angažirano na najvećem svjetskom projektu cestogradnje

Sjeverna Afrika se pretvara u regiju razvojnog buma. Kako bi se išlo u korak s tim razvojem, veliki se iznosi novca investiraju u gigantsku „Transmagrebsku autocestu“, što je najveći projekt cestogradnje u Africi, a trenutačno i u cijelome svijetu. Ta autocesta će spajati zemlje Magreba – Maroko, Alžir i Tunis – u ukupnoj dužini od više od 3.010 km, a na njoj radi 100.000 radnika. Radovi dobro napreduju u Alžiru, gdje tri građevinska konzorcija grade oko 1.200 km autoceste. Mehanizacija za izgradnju uključuje 36 asfaltnih finišera Vögele, 30 Hamm valjaka i nekoliko Wirtgen betonskih finišera s kliznom oplatom.
Izvođači iz cijelog svijeta
U izgradnji alžirske,1.216 km duge dionice sudjeluju tri građevinska konzorcija. Potez koji vodi od Bordj-Bou-Arreridj do tuniske granice gradi japanski konzorcij COJAAL. Dionicu koja vodi oko Alžira grade ALTRO i COSIDER, dvije alžirske građevinske kompanije. Preostalu dionicu gradi kineski konzorcij CITIC-CRCC. Još neke kompanije sudjeluju u izgradnji mostova, tunela i kanalizacijskih sistema. Ukupna vrijednosti investicije samo u Alžiru iznosi jedanaest milijardi US dolara.
Zahtjevi visoke kvalitete
Na toj sjevernoafričkoj „životnoj poveznici“ očekuje se vrlo velik intenzitet prometa. Alžirska dionica „Transmagrebske autoceste“ se stoga gradi sa tri trake u oba smjera. Standardi su visoko postavljeni i što se tiče kvalitete strukture slojeva, a naročito u smislu  njihove stabilnosti. Svi Vögele SUPER finišeri su stoga opremljeni visokosabijajućim gredama.
Još jedan od važnih kriterija je poštivanje točnosti profila. Sistemi za nivelaciju tu omogućavaju timovima asfaltera da rade točno prema planu. U tu se svrhu kombiniraju automatski sistemi za nivelaciju finišera NIVELTRONIC Plus® ili sa RoadScan® ili sa Big-MultiPlex-Ski senzorskim sistemima Vögele-a. Oba sistema imaju asa u rukavu kada se radi o polaganju asfalta bez korištenja umjetnih referenci kao što su žice za nivelaciju ili rubnjaci, što ih čini idealnim kandidatima za radove na izgradnji novih cesta.
Kako bi zahtjevi postavljeni po pitanju kvalitete materijala bili ispunjeni, ograničena je maksimalna udaljenost asfaltnih baza od gradilišta asfaltiranja, a asfaltne mješavine se kontinuirano provjeravaju. Struktura ceste je slijedeća: nosivi sloj se sastoji od šljunčanog pijeska stabiliziranog cementom i ima debljinu sloja od 20 cm. Nakon njega dolazi 14 cm veznog sloja od bitumenskog šljunka. Struktura slojeva završava kolničkim slojem  koji se sastoji od asfaltnog betona (0-14 mm) i koji ima debljinu od 6 do 8 cm.
Japanski konzorcij: 15 SUPER finišera na djelu
Na svojoj dionici autoceste od 365 km, COJAAL se oslanja na dvanaest SUPER 2100-2 finišera opremljenih gredama AB 600-2 TP2 i na četiri dodatna SUPER 1900-2 finišera opremljena gredama AB 500-2. Tri prometne trake grade se sa radnim širinama od 6.25 m svaka te koristeći metodu asfaltiranja „vruće-na-vruće“. Za preciznu nivelaciju, COJAAL se oslanja na NIVELTRONIC Plus® kombiniran s RoadScan® sistemom senzora. Ovaj high-tech sistem funkcionira na elektro-optičkoj osnovi: podaci koji se prikupljaju putem optičkih instrumenata se elektronski obrađuju. U tom postupku, RoadScan® emitira laserske signale koji se odbijaju od podsloja i laserska glava ih potom povratno prima. Elektronski sistem koristi te podatke kako bi odredio stvarnu poziciju visine grede.
Sabijanje: Hamm tandem valjci i valjci s gumenim kotačima
Sabijanje zasebnih slojeva se vrši doista impresivnom „ratnom flotom“ Hamm valjaka: u pogonu su, između ostalog, 12-tonski tandem valjci tipa HD 120 i 18-tonski valjci s gumenim kotačima tipa GRW 18, koji su pouzdani kada treba proizvesti točno određenu gustoću.
Asfaltiranje na radnoj širini od 12,5 m


Kineski konzorcij CITIC-CRCC radi s 13 finišera tipa SUPER 2100-2 na svojoj dionici autoceste. Za razliku od COJAAL-a, asfaltiranje se vrši preko pune širine. Grede finišera su postavljene  na impresivnu radnu širinu od 12,5 m. Svaki finišer je opremljen standardnim visokosabijajućim gredama tipa SB 250 TP2. Grede SB 250 imaju osnovnu širinu od 2,5 m i mogu se proširiti do maksimalne širine asfaltiranja od 13 m, uz pomoć montažnih nastavaka i dodataka koji se hidraulički izvlače. Tri finišera iz kompaktne klase tipa Super 1300-2 brinu o svim dodatnim površinama uz cestu, kao npr. čvrstim rubovima ceste. Kineski timovi asfaltera se oslanjaju na Vögele Big-MultiPlex-Ski senzore u kombinaciji sa NIVELTRONIC Plus®. Taj sistem se sastoji od tri ultrazvučna senzora pričvršćena na nosač koji mogu skenirati područje do 13 m. Kao i svi ultrazvučni senzori, Big-MultiPlex-Ski je fleksibilan u upotrebi i prikladan za izjednačavanje svih nepravilnosti na tlu. Očitavanjem nekoliko senzora kalkuliraju se srednje vrijednosti što omogućava da se izjednače i veće nepravilnosti koje inače ne bi bile otkrivene kao greške, kada bi se koristio samo jedan, jedini senzor. Na taj se način precizno izvodi tok trake čak i bez korištenja žica za navođenje.
Alžirske kompanije u sklopu ovog mega građevinskog projekta
Izvođači radova COSIDER i ALTRO rade na svojim dionicama u blizini glavnog grada Alžira, koristeći dva finišera tipa SUPER 1800-2 i dva finišera tipa SUPER 1800-1. Svi strojevi su opremljeni visokosabijajućim gredama na razvlačenje AB 500-2 TP2. Timovi asfaltera svojim finišerima rade u smjenama od po 14 sati i ne asfaltiraju preko pune širine, već u dvije trake široke po 6,25 m primjenom „vruće-na-vruće“.
Megaprojekt „Transmagrebska autocesta“
Uzduž te autoceste nalazi se 55 gradova s 50 milijuna stanovnika, 22 međunarodne zračne luke kao i najveće luke te najvažnija turistička i industrijska područja zemalja Magreba. Autocesta prolazi zemljom od istoka prema zapadu. Od granice Tunisa s Libijom pa sve do Maroka će po završetku vožnja trajati oko deset sati. Libija i Mauritanija su također povezane. Autocesta „Transmaghrebine“ bi srednjoročno trebala proći cijelom sjevernom Afrikom.  Razmišlja se čak i o projektu tunela između Maroka i Španjolske kroz morski tjesnac Gibraltar, kako bi se uspostavila veza s Europom.
 


(c) 2019 Ro-tehnologija Hrvatska