Preko 65 Wirtgen Group strojeva na brazilskoj prometnici BR 101

Obalna prometnica povezuje 12 država na dužini od preko 4.000 km: preko 65 Wirtgen Group strojeva na brazilskoj prometnici BR 101

Latinska Amerika, a pogotovo Brazil, područja su koja se protežu preko ogromne površine. Nije stoga iznenađujuće što građevinski projekti poprimaju ogromne dimenzije, obuhvaćajući nekoliko tisuća kilometara. Najbolji primjer za to je prometnica BR 101: ona se proteže uz obalu, od juga ka sjeveru, na potezu od  4.000 km, prolazeći pritom kroz čak 12 brazilskih država. Oko 750 km ovog glavnog cestovnog puta se sada rehabilitira i proširuje. Dio građevinske ekipe čine: deseci strojeva i postrojenja iz svih tvrtki Wirtgen Grupe.

Južni građevinski sektor: „Mercosur Route“
Sekcija južnog dijela projekta ove prometnice BR 101 pokriva razdaljinu od 350 km. Nalazi se u regiji velike industrijske gustoće, povezujući „srce“ Brazila sa susjednim državama Urugvajem i Argentinom. Oko 20 građevinskih kompanija je uključeno u ovom dijelu tog velikog projekta. Promet na toj cesti, koja je izgrađena prije više od 30 godina, doseže čak 15.000 vozila na dan. Rehabilitacija i proširenje ovog dijela ceste su ključni za razvoj trgovine i industrije u ovoj južnoj regiji Brazila, jer će, između ostalog, dovesti i do smanjenja transportnih troškova. Te dimenzije su doista enormne: pripremni zemljani radovi uključuju iskop, utovar i transport oko 33.680.000 m3 zemlje. 3.036.350 tona vruće smjese se proizvodi za asfaltiranje kolnika. Pritisak rokova, visoki broj vozila u prometu i nepostojanje alternativnih cesta koje bi mogle preuzeti promet tokom projekta izgradnje još dodatno naglašavaju kompleksnost ovog ogromnog građevinskog projekta.

Građevinski sektor u sjeveroistočnom koridoru
Na sjeveroistočnom dijelu ceste BR 101 se ovaj projekt proteže uzduž 400 km prolazeći pritom kroz tri države – Rio Grande Norte, Paraiba i Pernambuco. Ovaj dio je od strateške važnosti za tu regiju jer ta cesta povezuje pet glavnih luka i glavna je arterija za industriju šećerne trske.
Kako bi ubrzali dovršenje preostalih 50 %, vlada je osigurala pomoć od strane Vojske, koja je odgovorna za tri od osam projektnih dijelova u sjeverno-istočnom sektoru. „Pomno smo proučili kako se projekt razvija i zaključili da trebamo napraviti poboljšanja u smislu opreme i ljudstva. Jedan od izazova s kojima smo se suočili je bio kako se nositi s polaganjem betona, jer je to sasvim novo tehnološko iskustvo za Vojsku, kaže pukovnik Raul Galvao Cavalcante. Cesta BR 101 je prva savezna prometnica koja se gradi kao betonska cesta. Kako bi obavili taj posao, Vojska je kupila SP 250 i SP 850 betonske finišere s kliznom oplatom od tvrtke Wirtgen. Na kraju su novi kupci bili iznimno zadovoljni strojevima koje su kupili, potvrđuje pukovnik Patrick Lira Tubino, šef voznog parka 1. Vojne inženjerijske divizije: „Nakon prve godine izvođenja projekta izvršili smo tehničku procjenu performansi svih strojeva koji su korišteni. Oprema i tehnologija Cibera i Wirtgen Group imali su izvanredne rezultate.“

Strojevi na djelu

Hamm kompaktori za zemljane radove s jednom bandažom: 3410 and 3411
Hamm kompaktori s jednom bandažom 3410/3411, izvedenom kao jež bandažom, koriste se za sabijanje visoko kohezivnog tamponskog sloja ove regije. Strojevi s glatkim bandažama se također koriste, njihov je zadatak da sabijaju tzv. „beton za sabijanje valjcima“ (RCC )

Asfaltni finišeri iz Cibera i Vögelea: AF 5000 Plus i SUPER 1600-1
Asfaltni finišeri iz Cibera i Vögela se koriste za asfaltiranje međusloja, gdje je cilj asfaltirati ravnu i snažnu nosivu površinu povrh RCC sloja. Betonski sloj se onda polaže povrh ovog baznog sloja.
 
Wirtgen betonski finišeri s kliznom oplatom: SP 250 i SP 850
Dva velika Wirtgen betonska finišera s kliznom oplatom SP 850 su u pogonu u sjevernom sektoru, polažući beton kontinuiranim radom naročito na onim potezima koji su najjače opterećeni teškim industrijskim prometom. Da bi se osigurala najveća moguća produktivnost, mobilne baze se konstantno snabdijevaju betonom putem betonskih miješalica i istovarivača. Vremenski uvjeti u sjeveroistočnoj regiji Brazila zahtijevaju da sredstvo za stvrdnjavanje bude naneseno odmah nakon što se položi betonska smjesa od strane Wirtgen TCM 950 strojeva za završnu obradu betonskih površina. Finišeri SP 250 uvelike doprinose ovom velikom projektu proizvodeći betonske prometne barijere.


Wirtgen glodalice hladnim postupkom: W 1000 L i W 1900
Glodalice iz programa Wirtgen se koriste na nekim sekcijama za proširenje ceste ili da se skinu dijelovi oštećenog kolnika za naknadnu rehabilitaciju nanošenjem novih slojeva asfalta. The milling machines from Wirtgen are used on some sections to expand the highway or to remove damaged pavement stretches for subsequent rehabilitation by paving new asphalt layers.

Ciber asfaltne baze: UACF 17 P-2
Čak  14 asfaltnih baza je tu u pogonu, njihov zahtjevni posao je da proizvedu cijelu količinu vruće smjese potrebne za taj projekt –  i to, naravno, vrhunske, homogene kvalitete mješavine. Prednosti koje nude ove baze su slijedeće: mobilne su, što omogućava da se brzo i lako postave na različitim lokacijama uzduž trase, a nakon što su prethodne građevinske sekcije dovršene. Asfaltne baze tipa UACF 17 P proizvode između 80 i 120 tona vruće mješavine na sat, a istovremeno su neškodljive za čovjekovu okolinu te ekonomski učinkovite: zahvaljujući tehnologiji filtara koje je razvio Ciber, emisije su manje od 50 mg/N3.


 


(c) 2019 Ro-tehnologija Hrvatska